15 Kasım 2011 Salı

Denizle arkadaş bir restaurant "Yalova"

Doğru yerde açılan bir mekan, doğru işletmeciler tarafından işletilirse ve doğru malzeme,doğru bir şekilde servis edilirse sonuç şaşırtıcı olmuyor.İlk mekan yazım bir Çanakkale klasiği olan,kendi deyişleriyle 1940'dan bugüne değişmeyen lezzet "Yalova Restaurant"

Çanakkale merkezde konum olarak Kilitbahir Feribot İskelesinin hafif çaprazında yer alıyor.Kapıdan içeri girer girmez; biz bu işi biliyoruz havasını soluyorsunuz.Şef Erdoğan Ağabey 46 yılını devirirmiş,ona göre işe yeni girmiş sayılan Nail Ağabey ise 25 yıldır teşrik-i mesaide...

70 yılı aşkındır denizle arkadaş, dalgalarla kardeş olan Yalova'da denizden çıkanları tecrübe etmekte fayda var.
Öncelikle soluğu meze dolabında aldım.Meze dolabı değil ,usta bir ressamın elinden çıkmış tabloya bakar hissettim.Kendime gelip siparişlere başladım.

Öncelikle sütlü çalı,hindiba ve turpotundan oluşan ot tabağı,karides dolması söylemiştim ki,gözüm kabuklululara kaydı,istiridye ve aquadis ile ilk seansı bitirirken, yanımdan geçen ahtapot ızgara beni benden aldı.



Bir başka başlangıç opsiyonunu da sardelye, hamsi,deniz tarağına verdik.Peşinden ezine peynirini ihmal etmedik,damakta bir parça kavunla ezince ne güzel oldu ezine...
Ön ara sıcak olarak peynirli harcla kızartılmış patlıcan,gerçek ara sıcak olarak karides,kalamar,ahtopot ve taraklı güveç denedik.











Bu arada aquadisleri,istiridyeleri açarken , aşçıbaşımız Hayati Ustaya kocaman bir parantez açmak gerekiyor.Hayati Usta işini çok seven,geliştirmeye çalışan her şeyden öte güleryüzüyle samimiyetiyle mideden önce ruhu doyuran çok başarılı bir şef.Bir başka yazımda Hayati Usta'dan sizler için aldığım tarifler olacak...

Mezelerin,ara sıcakların büyüsünden balığı unutabiliyorsun ama ikinci seçenekte unutmadım, tercihi de Hayati Usta'ya bıraktım ,finali Mezgit'le yaptım.Mezgit üstüne gitmeden de mekana girdiğimden beri gözüme takılan kabak tatlısını masaya davet ettim iyi de ettim.Bir lokma ağzınıza atın,çiğnemeyi unutun,erimesini ve boğazdan kayış anını ayrıntılı hissedin.


Gelen hesap, mekanın manzarasal güzelliği, sunulan tüm ürünlerin kalitesi, tüm çalışanların iyi niyeti ,samimiyeti ve işbilirliği ile karşılaştırılanca oldukça makul.

İşletmeci Ruşen Bey,Şeflerimiz Erdoğan Ağabey,Nail Ağabey ve Hakan'a inanılmaz lezzetlerin müsebbibi Hayati Usta ve Serkan Usta'ya selam eder, en kısa zamanda ziyaret etmenizi şiddetle tavsiye ederim.









Adres çok kolay: Çanakkale sahilde Kilitbahir Feribot iskelesine gitmeniz yeterli.
http://www.yalovarestaurant.com/

Mehmet Ali Mesruoğlu

https://twitter.com/DreamerremaerD
https://twitter.com/#!/canim_cekti
http://www.facebook.com/pages/Can%C4%B1m-Cekti/197034770372898

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder